Wideo na żądanie (VOD) to trend, który ma moc trzymania
Ponieważ rosnąca liczba gospodarstw domowych zawiera kontrakty kablowe na usługi przesyłania strumieniowego online, eksperci przewidują, że branża odnotuje miliardowy wzrost.
Twórcy treści mają do zgarnięcia mnóstwo pieniędzy — ale tylko wtedy, gdy uruchomią usługę subskrypcji i witrynę wideo OTT na odpowiedniej platformie VOD.
W tym artykule krótko omówimy, czym są platformy VOD i jak działają, zanim przejrzymy 10 najlepszych platform VOD na rok 2022.
Weź popcorn i usiądź wygodnie.
Czym jest platforma VOD?
Platforma wideo na żądanie to sposób na przesyłanie strumieniowe i sprzedaż dostępu do treści wideo poprzez subskrypcje, wypożyczenia lub zakupy.
Usługi OTT, takie jak Netflix, CDA Premium, Amazon Prime, Disney+ i Hulu, to doskonałe przykłady platform wideo na żądanie w pracy. W zamian za miesięczną opłatę abonamentową osoby płacące za te usługi uzyskują dostęp do setek (a może tysięcy) programów telewizyjnych.
W przeciwieństwie do YouTube, który opiera się wyłącznie na modelu wideo na żądanie (AVOD) opartym na reklamach, systemy VOD zazwyczaj zapewniają twórcom treści kilka opcji monetyzacji:
Subskrypcja wideo na żądanie (SVOD): subskrybenci płacą miesięczną opłatę za dostęp do Twojej rosnącej biblioteki treści wideo.
Transakcyjne wideo na żądanie (TVOD): klienci kupują pojedyncze filmy, takie jak nowe wydania lub ekskluzywne treści.
Wideo na żądanie oparte na reklamach (AVOD): widzowie oglądają Twoje treści bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam (co generuje dochód).
Jak działa platforma wideo na żądanie?
Dla współczesnego konsumenta nie wystarczy zadowolić się tym, co jest obecnie w telewizji. Dzisiejsi widzowie chcą oglądać, co chcą i kiedy chcą — a platformy VOD zapewniają taką elastyczność.
Gdy ktoś chce obejrzeć dany tytuł, wystarczy, że otworzy aplikację VOD na swoim telefonie, telewizorze lub komputerze, wybierz program, który chce obejrzeć i odczekaj kilka sekund, aż film się załaduje.
Dla Twoich widzów to prawie jak magia, ale za tak pozornie prostymi czynnościami kryje się wiele złożoności.
Gdy ktoś wybierze program, nadawca VOD musi:
Zakoduj plik wideo w formacie odpowiednim do przesyłania strumieniowego
Zaszyfruj plik wideo, aby tylko osoby, które zapłaciły, mogły go odszyfrować i otrzymać
Osadzaj reklamy w pliku wideo (zwykle, jeśli program jest bezpłatny)
Przesyłaj strumieniowo plik wideo przez Internet do setek (potencjalnie tysięcy) osób
Będziesz także potrzebować dużej przepustowości, aby zasilać strumieniowe przesyłanie wideo wysokiej jakości na dużą skalę, co jest trudne do wykonania bez pomocy.
I tu wkraczają platformy VOD. Najlepsze z nich zarządzają wszystkimi technicznymi aspektami zapewnienia bezproblemowego oglądania (i kupowania), jednocześnie dając nadawcom swobodę tworzenia większej ilości świetnych treści.
Zbudowanie imperium VOD na odpowiedniej platformie jest niezbędne — jeśli Twoi widzowie nie mogą łatwo lub niezawodnie oglądać Twoich treści, całkowicie przestaną je oglądać. A to źle wpływa na Twój biznes OTT.
Najlepsze platformy VOD
Wybór odpowiedniego rozwiązania VOD sprowadza się do rozważenia Twoich potrzeb ponad oczywistymi czynnikami, takimi jak cena. W ten sposób uzyskasz najlepszą wartość.
Czytaj więcej:
https://vider.online/
https://cdafilm.online/
https://gdzieobejrzec.info/